آخرین خبر

  • • تجدید چاپ سه کتاب از محمد رضا سرشار
  • چهارشنبه 17 آذرماه 89

    3_890917_M200.jpg1_890917_M200.jpg2_890917_M200.jpg
    «غريبه‌ها»، «جاسوس» و «عكس انتخاباتي با كت دكتر احمدي‌نژاد»
    سه كتاب از محمدرضا سرشار به چاپ دوم رسيد

    خبرگزاري فارس: چاپ دوم كتاب‌هاي «غريبه‌ها»، «جاسوس» و «عكس انتخاباتي با كت دكتر احمدي‌نژاد» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد

    به گزارش خبرگزاري فارس چاپ دوم كتاب‌هاي «غريبه‌ها»، «جاسوس» و «عكس انتخاباتي با كت دكتر احمدي‌نژاد» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
    كتاب «عكس يادگاري با كت دكتر احمدي‌نژاد» خاطرات محمدرضا سرشار از انتخابات مجلس ششم در سال 78 است كه او و دكتر احمدي نژاد هر دو نامزد انتخابات بودند.
    در اين كتاب حضور دكتر احمدي‌نژاد و بسياري از دولتمردان فعلي در اين خاطرات منعكس شده است و پيش از اين در سال 1388 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود و چاپ دوم آن نيز با شمارگان در 2500 نسخه توسط همين ناشر منتشر شده است

    همچنين دو كتاب با عناوين «جاسوس» و «غريبه‌ها» از سري مجموعه كتاب‌هاي «قصه‌هاي انقلاب» نيز توسط سوره تجديد چاپ شده است.
    كتاب «غريبه‌ها» منتخبي از چهار داستان است كه براي گروه سني نوجوان انتخاب شده است و در آن چهار داستان با عناوين «آخر تعزيه» علي‌اكبر والايي، «بسته عجيب» اثر م.تقوا، «شاخه‌هاي شكسته» و «غريبه‌ها» اثر محمدحسين كيانپور منتشر شده است. اين چهار داستان توسط محمدرضا سرشار برگزيده و ويراستاري شده است.

    كتاب «جاسوس» كه كتاب ششم از مجموعه «قصه‌هاي انقلاب» است چهار داستان مخصوص گروه جوان است كه علي آقاغفار، مجيد درخشاني، محمدحسين كيانپور و حسين عبدي داستان‌هاي «اولين نقش من»، «جاسوس»، «مجسمه» و «نقشه» را تاليف كرده‌اند.
    سوره مهر اين دو اثر را در شمارگان 25000نسخه در نوبت دوم چاپ كرده است




آخرين تصاوير

  • ResizeofzohreAshoora.jpg
  • 3_890917_M200.jpg
  • 1_890917_M200.jpg
  • 2_890917_M200.jpg
  • 3_890917_M200.jpg
  • mohsen-parviz.jpg
  • dastan-yek-ensan.jpg
  • morteza-avini.jpg
  • mahdi-azar-yazdi0.jpg
  • mahdi-azar-yazdi.jpg

آخرین کتاب

  • • چاپی دیگر با تصويرگری جديد سرشار همچنان «تشنه ديدار» است
  • كتاب «تشنه ديدار» نوشته محمدرضا سرشار با تصويرگری و ويرايش جديد از سوی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ می‌شود.
    به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری به نقل از ستاد خبر انتشارات سوره مهر،«محمدرضا سرشار» درباره تجدید چاپ كتاب «تشنه ديدار» گفت: اين كتاب كه برای نخستين‌بار در سال 60 منتشر شده بود، به عنوان پرتيراژ‌ترين كتاب جدی كودك و نوجوان کشور تا به امروز بوده است.
    نویسنده کتاب «بیعت با بیداری» گفت: اين كتاب برای گروه سنی كودك و نوجوان است که سوره مهر آن را با ويرايش و تصويرگری جديد عرضه خواهد کرد و قرار است از قطع خشتی به قطع وزيری كوتاه تبديل ‌شود.
    سرشار درباره داستان این کتاب گفت: كتاب«تشنه ديدار» روايتی از جنگ برموك، جنگ‌های زمان پيامبر را به تصوير می‌كشد و داستان كتاب به اين شكل است كه پيك مسلمانان از مرز روم از راه رسيده و خبر می‌دهد كه امپراطور روم با لشكری بزرگ برای حمله به مسلمانان تشكيل می‌شود.
    وی ادامه داد: پس از رسيدن اين پيك پيامبر اسلام دستور بسيج عمومی را صادر می‌كند كه از اين پس داستان كتاب روی ابوذر شخصيت مهم داستان متمرکز شده و آماده شدن ابوذر برای مقابله با دشمنان و تجهيز شتر لاغرش را نشان می‌دهد و داستان به اين شكل ادامه پيدا می‌كند.
    سرشار در پایان اظهار کرد: اين كتاب قبلا به زبان انگليسی و در هندوستان نيز به زبان اردو ترجمه و منتشر شده است.


عرفان موسوم به «حلقه» يك انديشه يهودي است

يك كارشناس اديان و عرفان گفت: در داخل كشور پيروان عرفان حلقه (كيهاني) عرفان خودشان را شيعي مي‌دانند در حالي كه عرفان حلقه در تقابل انديشه شيعي قرار دارد و يك انديشه يهودي است.

«حجت‌الاسلام حميدرضا مظاهري‌سيف» كارشناس و محقق اديان و عرفان در گفت‌وگو با فارس با بيان اينكه عرفان‌هاي نوظهور به انديشه مهدويت شيعي نزديك نيستند، گفت: انديشه عرفان‌هاي نوظهور پيرامون بحث آخرالزمان در مقابل انديشه مهدويت شيعي قرار دارند.

وي افزود: رفتار عرفان‌هاي نوظهور درباره آخرالزمان دو دسته ‌است يا كسي را به عنوان منجي معرفي كرده‌اند؛ مثل جرياني كه در چين است و شخصي به نام «لي هونگ جي» خود را منجي آخرالزمان معرفي كرده و يا جريان‌هاي مشابهي كه در كشورهاي گوناگون وجود دارد، و برخي از اين عرفان‌ها هم يك زمان خاص و معين را به عنوان پايان دنيا اعلام مي‌كنند كه هيچ‌كدام با تفكر شيعي سازگار نيست.

وي با اشاره به فعاليت برخي گروه‌هاي عرفاني در داخل كشور كه خود را پيروان شيعه مي‌نامند، اظهار كرد: در داخل كشور پيروان عرفان حلقه (كيهاني) عرفان خودشان را شيعي مي‌دانند، در حالي كه عرفان حلقه در تقابل انديشه شيعي قرار دارد و يك انديشه يهودي است.

مظاهري تصريح كرد: مدتي است كه يهوديان اقدام كرده‌اند تا تفكر كاباليستي خودشان را براي فرهنگ‌هاي مختلف عمومي كنند. يعني عرفان خود را در فضاي مسيحيت با انجيل عرضه مي‌كنند، در فضاي اديان شرقي با آموزه‌هاي خود آنها، عرفان خود را سازگار مي‌كنند و ارائه مي‌دهند، در فضاي تفكر اسلامي هم سعي مي‌كنند از قرآن استفاده كنند و مطالب خودشان را مستند كنند. آنها در مجموع از چند آيه قران كه سروتهش را زده‌اند و در بسياري از موارد از معناي اصلي خالي كرده‌اند، استفاده مي‌كنند.

وي مي‌افزايد: آنها با تأويل‌هاي بي‌ربطي كه براي برخي آيات قرار مي‌دهند، براي بيان عقايد خود استفاده مي‌كنند؛ ولي چارچوب اصلي آنها ربطي به تفكر شيعي ندارد؛ بلكه اگر بخواهيم اسلام را از زاويه ديد تشيع مد نظر قرار دهيم، عرفان حلقه ضد تشيع است.

مظاهري براي اثبات سخنان خود گفت: عرفان حلقه معتقد است كه هيچ كدام از اهل بيت و هيچ شخصي نبايد در كار باشند جز مسترهايي كه خودشان دارند و هر كس از طريق مسترهايشان به شعور كيهاني متصل شود.
وي ادامه داد: آنها از آيه «واعتصموا بحبل‌الله جميعاً» اين تأويل را ارائه مي‌دهند كه مستر، شعور كيهاني و كسي كه مي‌خواهد عضو فرقه شود و خدا معناي «جميعا» در اين آيه هستند.

نويسنده كتاب «سياست در دامان عرفان» در پايان سخنان خود به مقايسه انديشه شيعي و عقايد عرفان حلقه پرداخت و اظهار كرد: آنچه توسط پيروان و مسترهاي عرفان حلقه بيان مي‌شود، ربطي به تعاليم اهل بيت ندارد. از ديدگاه تشيع، ‌اهل بيت حبل‌الله هستند نه شعور كيهاني و مسترهاي عرفان حلقه. بنابراين كاملاً ضد شيعه هستند و از ديدگاه كلي اگر ناظر به هيچ‌كدام از مذاهب اسلامي نباشيم، سعي مي‌كنند با استفاده از آيات قرآن خودشان را رنگ اسلامي بزنند و اما ساختار اصلي مبتني بر تعاليم كابالا يا همان عرفان يهود دارند.

ارسال نظر