آخرین خبر

  • • كارگردان مجموعه پویانمایی «یكی از چهار نفر»:مدیران فرهنگی به تیم‌های جوان اعتماد كنند
  • سه شنبه 04 آذرماه 93

    میثم حسینی گفت: تیم تولید مجموعه پویانمایی «یكی از چهار نفر» همه جوان بودند و من تشكر ویژه‌ای دارم از مسئولین حوزه هنری كودك و نوجوان كه به ما اعتماد كردند تا كاری ارزشی و با كیفیت تولید شود.

    به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، كارگردان مجموعه پویانمایی «یكی از چهار نفر» گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم قرار شد بر اساس تحقیقات تیم پژوهشی، در رده سنی كودك و نوجوان، مجموعه پویانمایی‌ای با موضوع «انتخاب در واقعه عاشور» در حوزه هنری كودك و نوجوان تولید شود.
    وی افزود: چهار شخصیت متفاوت با انتخاب‌های متفاوت وجود داشت. آدم خوبی كه اتنخاب خوبی می‌كند (حبیب بن مظاهر). شخصیت خوبی كه انتخاب بدی می‌كند (ضحاك بن عبدا...). آدم بدی كه انتخاب خوبی انجام می‌دهد (حُربن ریاحی). آدم بدی كه انتخاب بدی می‌كند (شمربن ذی‌الجوشن).
    كارگردان مجموعه پویانمایی «دا» تصریح كرد: براساس مقتل‌های معتبر و دایره‌المعارف‌های دینی و اسلامی كه وجود داشت تحقیقات و متن اولیه در اختیار ریاست حوزه هنری كودك و نوجوان قرار داده شد و اصلاحات مورد نظر انجام شد.
    حسینی، تكنیك مجموعه پویانمایی «یكی از چهار نفر» را سبكی از انیمیشن دو بعدی آمیخته با كات‌آوت عنوان كرد و افزود: تكنیك دیگری هم در این كار هست و آن هم استفاده از تركیب‌بندی كتاب‌های مصور است كه به آن «كمیك‌موشن» می‌گویند. در ادامه اقتباسی هم از نظر تصویری، از كتاب «داستان عاشورا» به تصویرگری آقای «پرویز اقبالی» به عنوان منبعی برای فضاسازی و نوع فیگور شخصیت‌ها انجام شد.
    كارگردان مجموعه پویانمایی «نورالدین پسر ایران» تاكید كرد: استفاده از صدای استاد محمدرضا سرشار به عنوان راوی داستان در این مجموعه یكی از نقاط قوت كار است. نسل ما با صدا و روایت‌های ایشان خاطرات خیلی خوبی دارد و استاد سرشار لطف كردند و به عنوان راوی، نریشن‌های مربوطه را روایت كردند.
    میثم حسینی در پایان گفت: در مجموعه پویانمایی «یكی از چهار نفر» حدود 46 دقیقه كار در بازده زمانی سه هفته تا یك ماه در چهار اپیزود تولید و از این لحاظ، ركوردی در تولید مجموعه‌های پویانمایی ثبت شد.

آخرين تصاوير

  • -IMG_3451.jpg
  • محمدرضا سرشار-3.jpg
  • محمدرضا سرشار-1.jpg
  • محمدرضا سرشار4.jpg
  • سندساواک در باره جشن هنر.jpg
  • قبا7.jpg
  • قبا6.jpg
  • قبا5.jpg
  • قبا4.jpg
  • قبا3.jpg

آخرین کتاب

  • • پخش ترجمه عربی نمایش رادیویی «از سرزمين نور»محمدرضا سرشار از راديو عربي
  • نمايشنامه رادیویی «از سرزمين نور» که به نمایش زندگي پيامبر اسلام(ص) از ولادت تا رحلت مي‌پردازد در راديو عربي شبکه عربي و آفريقايي برون مرزي در حال پخش است.

    به گزارش مشرق به نقل از برنا، نمايشنامه "از سرزمين نور" در راديو عربي شبکه عربي و آفريقايي معاونت برون مرزي در حال پخش است.

    داستان اين نمايشنامه زندگي پيامبر اسلام از ولادت تا رحلت را روايت مي‌کند. اين نمايشنامه نوشته محمدرضا سرشار است که ترجمه" عربی آن برعهده رائد دباب است.

    بلال بحراني، منار قيتولي، امير فوزي فرد، سلطان علي باغشاهي، سيد مصطفي رجاء و باسمه شکرچي بازيگران اين نمايشنامه راديويي هستند.

    طارق خزاعي راوي نمايشنامه و مصطفي فردوسي زاده ناظر لهجه ، عليرضا عزيزي تهيه کننده و عبدالکريم محمدي کارگردان نمايشنامه " از سرزمين نور" هستند که 70 قسمت آن آماده و در حال پخش است.

    نمايشنامه "از سرزمين نور" روزهاي چهارشنبه و جمعه از ساعت 16-15:30 پخش مي‌شود.


پاسخ عجیب دبیر علمی هفتمین جایزه ادبی جلال‌ به منتقدان

مهدوی‌راد: تقوا داشته باشید و به دهانتان افسار بزنید!/ آیا توهین به منتقدان، از الزامات مدیریت در این دولت شده است؟
دبیر علمی هفتمین دوره جایزه ادبی جلال احمد در واکنش به انتقادهایی که اخیراً بصورت فزاینده متوجه این جایزه شده است از متتقدان خواست که تقوا داشته باشند و به دهان خود افسار بزنند!

به گزارش رجانیوز، اگرچه اتخاذ برخی تصمیمات خلق الساعه توسط برگزار کنندکان هفتمین دوره جایزه ادبی جلال باعث بروز انتقادهایی شده بود، اما اعلام نامزدهای نهایی این دوره از جایزه در چهار بخش، موجب شد تا این انتقادها بالا بگیرد.

گذشته از تخلفات آیین نامه‌ای متعددی که در مسیر برگزاری این دوره به چشم آمد (گزارشی از آن را در این یادداشت محمدرضا سرشار بخوانید)، غلبه کتابهای جریان شبه روشنفکری در میان نامزدهای جایزه موجب شد تا بسیاری از چهره‌های ادبی و فرهنگی و رسانه‌ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. حضور نویسندگان و کتابهایی که نه تنها از نظر ادبی قوت خاصی ندارند، بلکه از نظر محتوایی نیز با انقلاب زاویه داشته و حتی با معیارهای تاکید شده در اساسنامه جایزه حلال همخوانی ندارند، در فهرست نامزدها از جمله دلایل این اعتراضات بود.

برای مثال خبرگزاری فارس در گزارشی (اینجا) به بررسی 5 نامزد بخش داستان کوتاه پرداخت تا مشخص شود که این 5 کتاب چقدر با آنچه در اساسنامه جایزه جلال آمده بیگانه‌اند، و البته نامزد کردن آنها تا چه حد با تاکیدات بالادستی درباره لزوم عدم حمایت و چهره‌سازی و تبلیغ چهره‌های جناح غیر مومن فرهنگی در تضاد است.

البته همه این نقدها و اعتراضات بدون آنکه به شخصیت داوران یا برگزارکنندگان جایزه جلال متوجه باشد، مستند به محتوای کتابها و جهت‌گیری نویسنده‌هایی بود که بعنوان نامزد معرفی شده بودند. کتابهایی که غالباً سرشار از ناامیدی، پوچی، تکه و کنایه به انقلاب و نظام، تصویرسازی‌های اروتیک و مسائلی از این دست هستند، واقعاً چه نسبتی با جایزه ادبی جلال دارند که حالا زیر سوال بردن آنها دبیر علمی هفتمین دوره این جایزه را چنان به خشم بیاورد که اینطور خارج از عرف فرهنگی و ادبی به منتقدان حمله کند.


حجت الاسلام محمد علی مهدوی راد دبیر علمی این دوره از جایزه جلال در گفتگو با خبرنگار مهر (اینجا) اینچنین پاسخ منقدان را داده است: «تا این اواخر داوران جایزه اعلام نشده بودند و فرآیند داوری آنها نیز شرح داده نشده بود. به نظرم بدون طرح شدن این موضوعات کمال بی‌تقوایی است که بخواهیم فرآیند داوری جایزه جلال را زیر سوال ببریم جز اینکه توانسته باشیم به این موضوع سرکی کشیده باشیم که البته این سرک کشیدن هم بدون اجازه، خلاف شرع است.»

و «اعلام می‌کنم که همه داوران این جایزه ادبی همگی محقق، متدین و متشرع هستند و از منتقدانشان انقلابی‌تر، پاک‌تر و ذهن‌پاک‌تر هستند.» و « کسانی که صحبت از معیار و خط و جهت در داوری این جایزه می‌کنند آیا تخصص‌شان بیشتر از این داوران است و یا در حوزه اجرا از آقای قزلی که خودش بچه این انقلاب است بالاتر و متدین‌تر هستند؟ من فکر نمی‌کنم دوستان جایزه از این منظر کمتر از آنها باشند. متاسفم که این روزها دهان ما افسار ندارد. در حدیث آمده که بالاتر از این، دهان مومن باید لگام داشته باشد. اینکه بگوییم این کتاب فلان شکل است که دلیل نمی‌شود. آثار حاضر در جایزه جلال از منظر جایگاه و موضوع این جایزه بررسی شده‌اند و کاندیداها نیز بالاترین‌ها از این منظر هستند.» او در ادامه منتقدان را به اینکه کتاب را نمی‌فهمند هم متهم کرده است.

بیان چنین استدلال‌هایی با چنین ادبیاتی ثابت می‌کند که گویا بی‌ادبی به منتقدان بجای پاسخگویی به آنها ظاهراً در همه بخشهای دولت یازدهم رسوخ پیدا کرده و به یکی از ملاک‌های مدیریت -حتی مدیریت فرهنگی!- در آن تبدیل شده است.

علاوه بر این، جهت‌گیری برگزار کنندگان این دوره از جایزه که بجای پاسخ‌دادن به ایرادهای مستند منتقدان مبنی بر اشکالات محتوایی کتاب‌ها، به توهین‌هایی خلاف ادب و فرافکنی‌هایی از جنس «من خودم خیلی هم متدین‌ترم!» روی آورده‌اند، خود دلیل دیگری است بر اینکه این دوره از جایزه از نظر ادبی و هنری نیز در سطح پایینی قرار دارد؛ آنچنان پایین که نمی‌توان از نامزدها و احتمالاً برگزیدگانش دفاعی منطق و مستدل داشت.

ارسال نظر