آخرین خبر

  • • برگزاری نشست نقد «آه با شین» با حضور دکتر محسن پرویز و محمدرضا سرشار
  • سه شنبه 25 فروردینماه 94

    «جلسه نقد داستان " آه با شین " نوشته محمدکاظم مزینانی ، روز سه شنبه اول اردیبهشت ماه جاری ، ساعت 15 ، در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود . این جلسه با حضور دکتر محسن پرویز و محمدرضا سرشار به عنوان منتقدان اصلی و با مشارکت منتقدانی چون ابوالفضل طاهرخانی ، اکرم سرداری ، مریم شریف رضویان ، سیداحمد موسوی ، سهیلا ازگلی ، رقیه مهری ، یوسف یزدیان و سیدصالح یوسفی برگزار می شود .
    " آه با شین " داستانی است که تاکنون موفق شده جوایزی همچون داستان انقلاب از جشنواره داستان انقلاب حوزه هنری ، جشنواره قلم زرین ، جایزه جلال آل احمد را دریافت کند و نقد و تفسیر و توصیف های متفاوت و گاه متناقضی نیز از آن صورت گرفته است .
    این جلسه نقد با مشارکت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و انجمن قلم ایران برگزار می شود و بنا به سیاق نقدهایی از این دست ، پیش بینی می شود حاصل آن ، فنی ترین و قابل اعتناترین نقد در نوع خود ، بر این اثر باشد .
    ورود برای کلیه علاقه مندان و اصحاب رسانه آزاد است .
    نشانی : تهران ـ خیابان سمیه ، نرسیده به خیابان حافظ ، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ، طبقه دوم ، سالن کنفرانس معاونت پژوهش و آموزش

آخرین کتاب

  • • چند نکته در باره نقد تأویلگرا نوشته : محمدرضاسرشار (رضارهگذر)
  • طاهرخانی تاریخ: دوشنبه چهارم اسفند 1393 /وبلاگ یک نقد
    منبع :روز نگاشت هایی در باره ادبیات پس از انقلاب اسلامی (بیست و پنچ نوشتار در باره هنرو ادبیات داستانی ،محمد رضا سرشار (رضا رهگذر)،تهران ، مرکزاسناد انقلاب اسلامی ، 1392،چاپ اول ، 420صفحه.

    سلسله نقدهای جدیدی که اساس خود را بر برداشت ویژه هر منتقد از اثردر هر دوره یا شرایط خاص ، یابر عنصر زبان و کشف رموز پنهان در آن گذاشته اند ، از این نظر که توجه نویسندگان و منتقدان را بیش از پیش و به شکلی علمی تر ا زگذشته به عناصری همچون زبان جلب میکنند ، قابل توجه و مثبت اند ؛ و در شکل تلطیف یافته خود، می توانند برای ادبیات برکاتی به همراه بیاورند . اما به همان شرط که مثلا، زبان راهمه چیز یک اثر ادبی ، و تحقیقات زبانشناسانه راهمه وظیفه نقد ادبی تلقی نکنند . چه ، در غیر این صورت ، مثل بعضی از مکاتب ادبی پیشین ، باتاکید مبالغه آمیز بر یک عنصر - هر چندمهم - و خلاصه کردن همه وظیفه ادبیات در پرداختن به آن ، آثار ادبی را از جنبه های زیبایی شناسانه و روح وهدفِ واقعی ِ آنها دور می کنند، و ادبیات را تا سطح یک مقوله شبه علمی - که به احتمال زیاد ، تا چند سال دیگر ، مبنای آن توسط یک نظریه متفاوت نقض خواهد شد- پایین می آورند . وقتی هم که این تب و تاب های اولیه فرو بنشیند ، هر یک از این مکاتب ، اگر واقعا اصیل باشند ، می توانند به عنوان تنها یک مکتب باهواداران خاص خود، باشیوه ای از نگاه ، که دریچه ای تازه را به روی بعضی عناصر ادبی گشوده ، و توجه منتقدان واهالی ادبیات را عمیق تر و بیشتر - و چه بسا متفاوت تر - نسبت به آن خاص جلب کرده اند ، در تاریخ ادبیات بمانند و ثبت شوند . اما اینکه به عنوان یک مکتب ادبی مسلط و فراگیر، دوام بیاورند ؛ قطعا نه! نکته ای که هر نویسنده ، منتقد یا دوستدار ادبیات ، همیشه در برخورد با یک اثر به خودگوشزد می کند باید این باشد که اصولا در طول تاریخ ادبیات ، تا همین امر وز ، عامل یا عوامل طبیعی ، واقعی و عام، که خواننده را به سوی آثار ادبی جلب و جذب کرده - بدون تحملیها و غلط و بد آمووزیهای رایح توسط منتقدان و نظریه پردازان ادبی افراطی و تفریطی و منحرف - چه بوده است ؟ آن گاه ، گمان می رود به راحتی تکلیف خود رابا بسیاری از این نظریه های مبالغه آمیز ِ انحرافی ، روشن کند . به بیان دیگر ، مشکل اصلی که باعث می شود کسانی ، در برخورد با این قبیل مکاتب ، گاهی دچار سردرگمی شوند، اغلب ، چیزی جز همن نداشتن تعریفی مشخص از ادبیات و وظایف آن ، یا فراموش کردن این تعریف نیست . اما حتی درصورت پذیرش بی چون وچرای این مکاتب ، باید جند نکته را در این ارتباط،مد نظر داشت : اول انکه ،نقدهای تأویلی و همخانواده آن، عمدتا در مورد آثاری که در آنها آفرینش کاملا اصیل و ناخودآگاه صوورت می گیرد ،می تواند مفید باشد. حال آنکه اغلب آثار نویسندگان، پس از نگارش اولیه ، چه از نظر ساخت و پرداخت و چه زبان ، بارها و بارها بازنگری ، اصلاح و بازنویسی می شوند . ضمن آنکه اغلب این آثار ، از ابتدا هم آگاهانه و با حضورِ ذهنِ کامل نویسنده به رشته تحریر در می آیند . یعنی از آن جنبه های ناخودآگاهانه ، یا بسیار کم در آنها وجود دارد، یااگر هم وجود دارد ، در ضمن بازنویسی و حک و اصلاح های مکرر ، این جنبه آنها ، به حداقل می رسد . بنابر این،بحث «متن بسته تأویل پذیر » در مورد این آثا، تقریبا اصلامصداق ندارد . اما از اینکه بگذریم ، اصل اینکه یک متن ادبی را تاحد متون رازآمیز و هزار لایه مذهبی بالا ببریم ، وبرای آن ،تأویلهای مختلف قایل شویم هم ، از آن انحرافهای فوق العده مبالغه آمیز و سوء استفاده گرانه است . ابهام در هنر ، لزوما نشانه عمق نیست . بلکه اغلب ، دال بر نارسایی ِ بیان و لکنت در ذهن و زبان ، وناتوانی هنرمند در انتقال مفاهیم ذهنی و احساسهای خود به مخاطبان اثرش است . به همین سبب ، این گونه نقدها، گاه خود می تواند تبدیل به نوعی پبرایه بستن بر اثر ، از سوی به اصطلاح منتقدان ،و ابزار ی برای تحمیل منویات و اغراض درونی آنان برآن گردد؛ که باعث انحراف ذهن مخاطبان ، از درونمایه های واقعی ِ موردنظر نویسنده می شود .

    کتاب روزنگاشت هایی در باره ادبیات داستانی پس از انقلاب شامل بیست و پنج نوشتار در باره هنر و ادبیات داستانی است . زیبایی و هنر از نگاه دین ، روشنفکر و مسئولان ، آیاهنرمند ان روشنفکرند ، تفاوتهای داستان و نمایش ، کدام درست است ، رابطه ادبیات و جنگ ، در طول تاریخ ، نگاه داستان نویسان ما به جنگ تحمیلی ، چرا کمتر داستان بلند و رمانی از جنگ داریم ، گوشه ای از سیر آموزش داستان نویسی پس از انقلاب ، گذری بر ادبیات داستانی انقلاب ، ادبیات داستانی در دوران صدرات عطاالله مهاجرانی ، دلایل پیچیده و دشوار فهم نمایی برخی آثار ادبی ، مدگرایی در هنر و ادبیات ، نوآوری از چه کسان ، اثر جهانی ، چگونه اثری است ، جند نکته در باره نقد تأویلگرا ، آیا کافکا صهیونیست بود،یادداشتی بر بورخس ، جلال آل احمد، از زوایه دیگر ، درباره سیمین دانشور ، سیر اندیشه نادر ابراهیمی از آغاز تا سال 1367، چشم انداز هنر و ادبیات انقلاب اسلامی از نگاه رهبر ، باید هاونبایدها ی نشر از نگاه رهبر، عنوان مقالاتی است که محمد رضا سرشار در این کتاب تالیف کرده است .

    نویسنده در قسمتی از پیشگفتار کتاب چنین آورده است : بسیاری از فضلا توصیه می کنند برای شناخت یک ملت خواندن داستان های آنها از مطالعه و بررسی تاریخ و سرگذشت شان ضروری تر است ، لذا می توان گفت ادبیات ملل آینه تمام نمای احساسات وادراکات آنان و انعکاس دهنده حالات و روحیات جمعی شان می باشد .


دانشجویان خواستار تعطیلی سفارت عربستان در ایران شدند/ اعتراض تجمع کنندگان به اعمال ضد بشری آل سعود

تاکید بر حمایت از مردم مظلوم یمن

دانشجویان ایرانی که در برابر جنایات آل سعود در یمن، اجرای سیاست‌های آمریکا در منطقه و تعرض به 2 نوجوان ایرانی خونشان به جوش آمده است امروز با تجمع مقابل سفارت عربستان رفتار شنیع آل سعود را محکوم کردند.

خبرگزاری فارس: دانشجویان تعطیلی سفارت عربستان را خواستار شدند/ اعتراض تجمع‌کنندگان به اعمال ضدبشری آل سعود/تاکید بر حمایت از مردم مظلوم یمن

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، انتشار خبر تعرض ماموران سعودی به دو نوجوان زائر ایرانی و فضای ناامن کشور عربستان برای گردشگران مذهبی و زائرانی که به امید زیارت حرم امن الهی به عربستان سفر می‌کنند، داغ جنایات رژیم منحوس آل سعود، در مراسم حج سال 1366 را در اذهان و قلوب مومنان زنده کرد.

حال آنکه آل سعود به پشتوانه حمایت‌های آمریکایی، برای جنایات خود به مرزهای عربستان هم بسنده نکرده و برای اجرای سیاست‌های آمریکا در منطقه اقدامات سفاکانه دیگری را هم انجام می‌دهد.

در حالی‌که مردم مسلمان کشور یمن از سوی مستکبران و سرمایه‌داران عالم و عواملشان در منطقه مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند و خون کودکان و نوجوانان کشور یمن به دلیل زیاده خواهی مستکبران در منطقه به ناحق بر زمین ریخته می‌شود، مردم مسلمان ایران هم که خونشان از ناحقی در حق مردم یمن به جوش آمده بود با تعرض به دو نوجوان ایرانی کارد به استخوانشان رسیده و مجدانه خواستار برخورد با زیاده‌خواهی‌های آل سعود شدند.

دیری نگذشته است از آن روز که مزدوران آل سعود حجاج بیت الله الحرام را به خاک و خون کشیدند و حضرت روح‌الله(ره) پیام تاریخی خود را صادر فرمودند که «حکومت سعودى مطمئن باشد که آمریکا لکه ننگى بر دامنش نهاده که تا قیام قیامت هم با آب زمزم و کوثر پاک نمى‌شود.»

و حالا پس از گذشت سال‌ها ولی امر مسلمین به آل سعود هشدار داده و فرموده‌اند: «اینها قطعاً ضربه خواهند خورد؛ قطعاً بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد. من هشدار می‌دهم به سعودی‌ها، از این حرکت جنایت‌آمیزی که در یمن می‌کنند باید دست بردارند؛ این در این منطقه قابل قبول نیست.»

مردم مسلمان ایران و به تبع آن دانشجویان مومن کشورمان که تاب تحمل جنایات شنیع آل سعود را نداشتند نیز پس از شنیدن فرمایشات مقام معظم رهبری غیرت اسلامی و ایرانی‌شان را نشان داده و با تجمع در مقابل سفارت عربستان در پایتخت به اعتراضات گسترده‌ای در برابر اعمال غیرانسانی آل سعود پرداختند.

ساعت 16 و 30 دقیقه امروز دوشنبه 24 فروردین‌ماه، دانشجویان کشورمان در محکومیت جنایات آل سعود در یمن، اجرای سیاست‌های آمریکا در منطقه و تعرض به 2 نوجوان ایرانی مقابل سفارت عربستان تجمع کردند.

* حضور یمنی‌های مقیم تهران با پلاکارد تصویر رهبر جنبش انصارالله

در این تجمع که جمعی از یمنی‌های مقیم تهران نیز حضور داشتند، تجمع کنندگان با شعارهای «الموت لاسرائیل»، «الموت لآل‌سعود» و «الموت لآمریکا» و با در دست داشتن پرچم‌ کشور یمن و ایران، نسبت به سیاست‌های خصمانه رژیم آل سعود در منطقه اعتراض کردند.

یمنی‌های مقیم تهران با در دست داشتن تصاویر سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در این تجمع حضور یافتند.

دانشجویان یمنی نیز در این تجمع حضور داشتند.

دانشجویان ایرانی نیز در این تجمع با شعار «سفارت آل سعود تعطیل باید گردد» خواستار تعطیلی سفارت آل سعود در تهران شدند.

آنها با در دست داشتن پرچم یمن با شعار «یاایهاالمسلمون اتحدو اتحدو» از مردم مظلوم یمن حمایت کردند.

در این تجمع، دانشجویان کشورمان پرچم آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

* روحانی: عده‌ای دستور امام در مبارزه با رژیم سعودی را معطل گذاشتند

در این تجمع، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی کارشناس تاریخ معاصر در محکومیت جنایات رژیم آل‌سعود، گفت: حضور شما دانشجویان در این صحنه بزرگ‌ترین خدمت در جهت پیشبرد آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی افزود: جنایات رژیم صهیونیستی مسئله تازه‌ای نیست. از زمانی که استکبار جهانی برای اشغال کشورهای اسلامی به صحنه آمد به گماشتن دست‌نشانده‌ها پرداخت. بر همین اساس است که وهابیت و بهاییت را به وجود آورد تا اینان به استکبار خدمت کنند.

روحانی همچنین تصریح کرد: استکبار تلاش کرد تا اطراف کشور فلسطین گماشته‌هایی برای حفظ اسرائیل قرار دهد. رژیم آل‌سعود نیز از ابتدا ماموریتش این بود که ملت‌های مسلمان را سرکوب کند تا رژیم صهیونیستی پابرجا بماند.

این کارشناس تاریخ معاصر در ادامه افزود: رژیم آل‌سعود از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا به امروز از توطئه و جنایت علیه انقلاب ما کوتاهی نکرده است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) پیرامون رژیم آل‌سعود گفت: امام (ره) فرموده‌اند فرقی بین محمدرضا پهلوی، صدام و سران حکومت عربستان در اسلام‌زدایی نیست و همه اینها نوکر آمریکا هستند. امام(ره) همچنین فرمودند کلیدداران کنونی کعبه لیاقت میزبانی از میهمانان خدا را ندارند.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز این مسئله مطرح است که آیا ضمن مبارزه با رژیم سعودی باید از رفتن به حج باز بمانیم؟ جواب این است در صورتی که شرایط فراهم باشد باید رفتنت به حج انجام گیرد اما بدین معنی نیست که ما با رژیم سعودی که ضداسلامی است کنار بیاییم البته کسانی هستند که می‌خواهند از این مسئله سواستفاده کنند. اینان به خاطر اینکه به عزیزان ما در جده بی‌حرمتی شده به صحنه نیامدند. اینان از دوران پهلوی هدفشان این بوده است که بتوانند موضوع حج را تعطیل کنند.

این کارشناس تاریخ معاصر با بیان اینکه مبارزه با رژیم سعودی باید ادامه پیدا کند، گفت: کسانی که خیانت کردند و راهشان از امام(ره) جدا بود سعی کردند دستور امام را در بحث مبارزه با رژیم سعودی مغفول بگذارند.

وی ادامه داد: کسانی هستند که می‌خواهند مبارزه با رژیم سعودی را مبارزه با اعراب نشان دهند که حقیقت این گونه نیست. آل‌سعود هیچ ربطی به اسلام ندارد. عرب و عجم، شیعه و سنی از دست این رژیم به سطوح آمده‌اند.

روحانی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که به اسم آخوند تلاش می‌کنند با رژیم سعودی کنار بیایند و این رژیم را بالی از اسلام می‌خوانند. اینان آخوند درباری و خیانتکار هستند.

این کارشناس تاریخ معاصر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کسانی که عنوان یار امام(ره) را یدک می‌کشند سعی می‌کنند رژیم سعودی را رژیم اسلام معرفی کنند و تلاش می‌کنند به این رژیم نزدیک شوند و این گونه بیان می‌کنند که ایران و عربستان 2 بال اسلام هستند اما حقیقت این است که عربستان بال اسلام آمریکایی است.

* سلیمی‌نمین: آل‌ سعود سرنوشتی مانند صدام خواهد داشت

عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین نیز با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه همچنین اقدامات رژیم آل سعود در یمن گفت: واکنش‌ها و فعل و انفعالات نشان از پویایی، تأثیرگذاری و حرکت روبه‌ جلوی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: کسانی که در تحلیل خودشان شناخت دقیق از تحولات منطقه را ندارند و نگاه محدودی به مسائل اسلام دارند انقلاب اسلامی را پایان یافته و رو به ضعف می‌دانند در حالی که وقتی دشمن دچار چنین استیصالی می‌شود که مجبور است از نیروهای پنهان خود بهره‌ بگیرد نشان از قدرت انقلاب دارد.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: استفاده دشمن از نیروهایی که سال‌ها روی آن سرمایه‌گذاری کرده به معنی قدرت و قوت آنها نیست و نشان از این دارد که آنها از آخرین ترکش‌های خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر صهیونیست‌ها امروز شرایط خوبی داشتند شاهد این حرکت شتابزده از آل سعود نبودیم.

سلیمی‌نمین گفت: امروز اگر آل سعود دست به چنین اقداماتی می‌زند ناشی از استیصال کسانی است که آل سود رسالت‌های پنهانی آنها را دنبال می‌کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: آل سعود سابقه لشکرکشی به یمن را داشته و در گذشته حمله آنها به یمن منجر به تجزیه یمن شده است عملکرد سعودی در گذشته علیه یمن جز خفت و تحقیر برای ملت یمن چیز دیگری نداشته است. آل سعود رسالتی جز تحقیر برای ملت‌های اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: ‌اگر انقلاب در بین مسلمانان هر روز جایگاه بهتری پیدا می‌کند به خاطر این است که هر کشوری که با انقلاب همراه شده عزت برای خود ایجاد کرده است.

سلیمی‌نمین تأکید کرد: امروز برای اینکه بتوانیم عزت‌بخشی انقلاب اسلامی را به ملت‌های مسلمان نشان دهیم حضور ما در حج الزامی است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: می‌توان از راههای دیگری برای واکنش به رژیم آل سعود استفاده کرد. همه ملت‌های اسلامی از برخورد تحقیرآمیز سعودی‌ها ناراحت هستند باید از دولت بخواهیم ظلم‌هایی که در زمان حج به مسلمانان می‌شود را جمع‌آوری کرده و در مجامع بین‌المللی ارائه کند و ثابت کند که رژیم آل سعود لیاقت پاسداری از حرمین شریفین را ندارد.

وی در خاتمه اظهار کرد: سرنوشت آل سعود قطعاً سرنوشت قطعی صدام خواهد شد کسانی که به اسلام خیانت می‌‌کنند قطعاً سرنوشتی مانند صدام خواهند داشت.

* مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران: وزارت خارجه موضع قاطعی در محکومیت کشتار مردم یمن اتخاذ کند

همچنین سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت:‌ ‌آل سعود در کشتار کودکان و زنان یمن نشان داد الگو گرفته از ادبیات آمریکایی و اسرائیلی است.

وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا از یاد ملت ما نخواهد رفت،‌گفت‌:‌ با مذاکره شعار مرگ بر آمریکا از ذهن ملت ما فراموش نخواهد شد. چرا که سیاست اصلی ما مبارزه با استکبار است.

این فعال دانشجویی گفت: وزارت خارجه باید در محکومیت جنایات آل‌سعود انقلابی عمل کند و باید موضع قاطعی در محکومیت کشتار مظلومانه مردم یمن اتخاذ کند.

* بیانیه پایانی تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل سفارت عربستان

این تجمع با قرائت بیانیه پایانی این تجمع به پایان رسید و دانشجویان معترض در بیانیه خود اعلام کردند:‌ آقای روحانی از حیثیت هتک شده ایرانیان دفاع کنید. متأسفیم که به ملت ایران اعلام کنیم وزارتخارجه بیشترین سنگ‌اندازی‌ها را برای جلوگیری از تجمعات و اقدامات اعتراضی به عربستان دارد. متأسفیم که تجاوز عربستان به یمن در اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ما جای ندارد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در حالی که هنوز سایه اسرائیل از سر فلسطین، این زخم کهنه جهان اسلام برداشته نشده است و کفر استکبار جهانی هر روز به هر بهانه‌ای هجمه‌ای تازه علیه مسلمانان به وجود می‌آورد، این‌بار دست آمریکا از آستین کثیف دربار سعودی درآمده است و سلاح‌های سعودی پس از سال‌ها خاک خوردن در انبارها برای کشتار مسلمانانی به کار گرفته شده است که تنها جرم‌شان این بود که نمی‌خواهند بنده کسی جز خدا باشند.

این روزها جوان‌های تازه به قدرت رسیده و سرمست  از قدرتی که پس از مرگ ملک عبدالله خائن حرمین شریفین و در سایه کهولت خائن حرمین جدید کار را به دست گرفته‌‌اند دل‌خوش وعده‌های اربابان آمریکایی و اسرائیلی خود دست به جنایاتی عظیم زده‌اند اما دانشجویان دانشگاه‌های تهران به امیر و شیخک‌های عربستان یادآوری می‌کنند آیا صدام توانست به مدد دلارهای نفتی شما و تسلیحات آمریکایی و اروپایی جمهوری اسلامی ایران را شکست دهد شما نیز می‌توانید در یمن پیروز شوید.

در قسمت دیگری از این بیانیه تأکید شد: وقتی مسلمانان هدف بمباران‌ها باشند چه فرقی می‌کند چه کسی حمله کرده است آمریکا و اسرائیل یا خائن الحرمین کوک شده توسط اسرائیل و مگر این دو با هم فرقی می‌کند؟ آمریکا در عراق و افغانستان و گوانتاناما آدم می‌کشند، اسرائیل در غزه و سعودی در بحرین، قطیف و یمن، دلارهای نفتی فلان خائن الحرمین هلاک شده سوریه را به هم می‌ریزد، دلار و سلاح خائن‌الحرمین جدید یمن را.

در پایان این بیانیه دانشجویان تجمع‌کننده در رابطه با حادثه فرودگاه جده خطاب به دولتمردان و رئیس جمهور تأکید کردند: آقای روحانی از حیثیت هتک شده ایرانیان دفاع کنید. متأسفیم که به ملت ایران اعلام کنیم وزارت خارجه بیشترین سنگ‌اندازی‌ها را برای جلوگیری از تجمعات و اقدامات اعتراضی به عربستان دارد.متأسفیم که تجاوز عربستان به یمن در اولویت‌های دستگاه دیپلماسی ما جای ندارد. ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا با یاد خمینی کبیر فریاد برآوریم مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود.

ارسال نظر