آخرین خبر

  • • ۳۱ فروردین‌ماه؛ پایان مهلت جشنواره نوروزی سوره مهر الکترونیک
  • یکشنبه 30 فروردینماه 94

    فروردین ماه پایان مهلت شرکت در جشنواره نوروزی سوره مهر(سوره کتابخوان) اعلام شده است31 .
    امین نادری، مسئول نشر الکترونیک سوره مهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به جشنواره نوروزی سوره مهر اظهار کرد: هدف از طراحی مسابقه سوره کتابخوان آشنا کردن کاربران با کتاب‌های الکترونیک است. در همین راستا چهار جلد از پرفروش‌ترین کتاب‌های سوره مهر را با تخفیف ویژه در سامانه اندرویدی کتابخوان سوره مهر در اختیار کاربران قرار می‌دهیم.

    وی افزود: کاربران برای شرکت در مسابقه می‌توانند کتابخوان سوره مهر را به رایگان از سایت سوره مهر دریافت کنند. همچنین در طول مدت جشنواره از طریق این نرم‌افزار می‌توانند با تخفیف ویژه چهار کتاب از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های سوره مهر را در اختیار داشته باشند.

    مسئول نشر الکترونیک سوره مهر تصریح کرد: آه‌ با شین، دختر شین، گرگ‌سالی، نردبان جهان از جمله کتاب‌های موجود در این مسابقه به شمار می‌رود که کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت این کتاب‌ها را دریافت و در مسابقه شرکت کنند.

    وی بیان کرد: هیئت داوران شامل کاظم مزینانی (نویسنده و پژوهشگر)، بهناز ضرابی‌زاده (نویسنده) و محمدرضا سرشار (نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی) است. همچنین سکه تمام بهار آزادی برای بهترین متن ارسالی برای هر کتاب ( مجموعا 4 عدد سکه تمام بهار آزادی ) جایزه این جشنواره به شمار می‌رود.

    نادری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که مهلت شرکت در جشنواره تا یک هفته آینده تمدید خواهد شد.

آخرين نظرات خوانندگان

آخرین کتاب

  • • چند نکته در باره نقد تأویلگرا نوشته : محمدرضاسرشار (رضارهگذر)
  • طاهرخانی تاریخ: دوشنبه چهارم اسفند 1393 /وبلاگ یک نقد
    منبع :روز نگاشت هایی در باره ادبیات پس از انقلاب اسلامی (بیست و پنچ نوشتار در باره هنرو ادبیات داستانی ،محمد رضا سرشار (رضا رهگذر)،تهران ، مرکزاسناد انقلاب اسلامی ، 1392،چاپ اول ، 420صفحه.

    سلسله نقدهای جدیدی که اساس خود را بر برداشت ویژه هر منتقد از اثردر هر دوره یا شرایط خاص ، یابر عنصر زبان و کشف رموز پنهان در آن گذاشته اند ، از این نظر که توجه نویسندگان و منتقدان را بیش از پیش و به شکلی علمی تر ا زگذشته به عناصری همچون زبان جلب میکنند ، قابل توجه و مثبت اند ؛ و در شکل تلطیف یافته خود، می توانند برای ادبیات برکاتی به همراه بیاورند . اما به همان شرط که مثلا، زبان راهمه چیز یک اثر ادبی ، و تحقیقات زبانشناسانه راهمه وظیفه نقد ادبی تلقی نکنند . چه ، در غیر این صورت ، مثل بعضی از مکاتب ادبی پیشین ، باتاکید مبالغه آمیز بر یک عنصر - هر چندمهم - و خلاصه کردن همه وظیفه ادبیات در پرداختن به آن ، آثار ادبی را از جنبه های زیبایی شناسانه و روح وهدفِ واقعی ِ آنها دور می کنند، و ادبیات را تا سطح یک مقوله شبه علمی - که به احتمال زیاد ، تا چند سال دیگر ، مبنای آن توسط یک نظریه متفاوت نقض خواهد شد- پایین می آورند . وقتی هم که این تب و تاب های اولیه فرو بنشیند ، هر یک از این مکاتب ، اگر واقعا اصیل باشند ، می توانند به عنوان تنها یک مکتب باهواداران خاص خود، باشیوه ای از نگاه ، که دریچه ای تازه را به روی بعضی عناصر ادبی گشوده ، و توجه منتقدان واهالی ادبیات را عمیق تر و بیشتر - و چه بسا متفاوت تر - نسبت به آن خاص جلب کرده اند ، در تاریخ ادبیات بمانند و ثبت شوند . اما اینکه به عنوان یک مکتب ادبی مسلط و فراگیر، دوام بیاورند ؛ قطعا نه! نکته ای که هر نویسنده ، منتقد یا دوستدار ادبیات ، همیشه در برخورد با یک اثر به خودگوشزد می کند باید این باشد که اصولا در طول تاریخ ادبیات ، تا همین امر وز ، عامل یا عوامل طبیعی ، واقعی و عام، که خواننده را به سوی آثار ادبی جلب و جذب کرده - بدون تحملیها و غلط و بد آمووزیهای رایح توسط منتقدان و نظریه پردازان ادبی افراطی و تفریطی و منحرف - چه بوده است ؟ آن گاه ، گمان می رود به راحتی تکلیف خود رابا بسیاری از این نظریه های مبالغه آمیز ِ انحرافی ، روشن کند . به بیان دیگر ، مشکل اصلی که باعث می شود کسانی ، در برخورد با این قبیل مکاتب ، گاهی دچار سردرگمی شوند، اغلب ، چیزی جز همن نداشتن تعریفی مشخص از ادبیات و وظایف آن ، یا فراموش کردن این تعریف نیست . اما حتی درصورت پذیرش بی چون وچرای این مکاتب ، باید جند نکته را در این ارتباط،مد نظر داشت : اول انکه ،نقدهای تأویلی و همخانواده آن، عمدتا در مورد آثاری که در آنها آفرینش کاملا اصیل و ناخودآگاه صوورت می گیرد ،می تواند مفید باشد. حال آنکه اغلب آثار نویسندگان، پس از نگارش اولیه ، چه از نظر ساخت و پرداخت و چه زبان ، بارها و بارها بازنگری ، اصلاح و بازنویسی می شوند . ضمن آنکه اغلب این آثار ، از ابتدا هم آگاهانه و با حضورِ ذهنِ کامل نویسنده به رشته تحریر در می آیند . یعنی از آن جنبه های ناخودآگاهانه ، یا بسیار کم در آنها وجود دارد، یااگر هم وجود دارد ، در ضمن بازنویسی و حک و اصلاح های مکرر ، این جنبه آنها ، به حداقل می رسد . بنابر این،بحث «متن بسته تأویل پذیر » در مورد این آثا، تقریبا اصلامصداق ندارد . اما از اینکه بگذریم ، اصل اینکه یک متن ادبی را تاحد متون رازآمیز و هزار لایه مذهبی بالا ببریم ، وبرای آن ،تأویلهای مختلف قایل شویم هم ، از آن انحرافهای فوق العده مبالغه آمیز و سوء استفاده گرانه است . ابهام در هنر ، لزوما نشانه عمق نیست . بلکه اغلب ، دال بر نارسایی ِ بیان و لکنت در ذهن و زبان ، وناتوانی هنرمند در انتقال مفاهیم ذهنی و احساسهای خود به مخاطبان اثرش است . به همین سبب ، این گونه نقدها، گاه خود می تواند تبدیل به نوعی پبرایه بستن بر اثر ، از سوی به اصطلاح منتقدان ،و ابزار ی برای تحمیل منویات و اغراض درونی آنان برآن گردد؛ که باعث انحراف ذهن مخاطبان ، از درونمایه های واقعی ِ موردنظر نویسنده می شود .

    کتاب روزنگاشت هایی در باره ادبیات داستانی پس از انقلاب شامل بیست و پنج نوشتار در باره هنر و ادبیات داستانی است . زیبایی و هنر از نگاه دین ، روشنفکر و مسئولان ، آیاهنرمند ان روشنفکرند ، تفاوتهای داستان و نمایش ، کدام درست است ، رابطه ادبیات و جنگ ، در طول تاریخ ، نگاه داستان نویسان ما به جنگ تحمیلی ، چرا کمتر داستان بلند و رمانی از جنگ داریم ، گوشه ای از سیر آموزش داستان نویسی پس از انقلاب ، گذری بر ادبیات داستانی انقلاب ، ادبیات داستانی در دوران صدرات عطاالله مهاجرانی ، دلایل پیچیده و دشوار فهم نمایی برخی آثار ادبی ، مدگرایی در هنر و ادبیات ، نوآوری از چه کسان ، اثر جهانی ، چگونه اثری است ، جند نکته در باره نقد تأویلگرا ، آیا کافکا صهیونیست بود،یادداشتی بر بورخس ، جلال آل احمد، از زوایه دیگر ، درباره سیمین دانشور ، سیر اندیشه نادر ابراهیمی از آغاز تا سال 1367، چشم انداز هنر و ادبیات انقلاب اسلامی از نگاه رهبر ، باید هاونبایدها ی نشر از نگاه رهبر، عنوان مقالاتی است که محمد رضا سرشار در این کتاب تالیف کرده است .

    نویسنده در قسمتی از پیشگفتار کتاب چنین آورده است : بسیاری از فضلا توصیه می کنند برای شناخت یک ملت خواندن داستان های آنها از مطالعه و بررسی تاریخ و سرگذشت شان ضروری تر است ، لذا می توان گفت ادبیات ملل آینه تمام نمای احساسات وادراکات آنان و انعکاس دهنده حالات و روحیات جمعی شان می باشد .


مایکل جونز منتقد هالیوود: هرزه نمایی در هالیوود آزادی قلمداد می شود/ هیچ هویتی به اندازه یهودیان در آمریکا تاثیر نگذاشته است

نامه رهبر ایران در تحولات جهان تاثیرگذار بوده است

منتقد هالیوود و تحلیلگر رسانه با بیان اینکه هرزه‌نمایی در هالیوود آزادی قلمداد می‌شود گفت: صهیونیست‌ها با ساخت فیلم‌‌هایی کوشیده‌اند مردم ایران را متهاجم نشان دهند تا به هدف خود یعنی ترویج دین‌گریزی در جهان برسند.

خبرگزاری فارس: مایکل جونز: هرزه‌نمایی در هالیوود آزادی قلمداد می‌شود/ نامه رهبر ایران در تحولات جهان تاثیرگذار بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مایکل جونز پنجشنبه شب در سلسله جلسات بزم اندیشه با موضوع جنگ فرهنگی که در موسسه جوانان آستان‌قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا ادعای دموکراسی بودن دارد اما دو درصد جمعیت یهودی هستند که دولت و کشور را در اختیار خود دارند.

وی افزود: هیچ هویتی به اندازه یهودیان در آمریکا تاثیر نگذاشته و تاثیر به مبنای هدایت آمریکا بود و با القای فرهنگ و کلمات سیاست را هم اداره کردند که در همین راستا از همان ابتدا صنعت سینما را در دست خود گرفتند.

جونز ادامه داد: صهیونیست‌ها در کالیفرنیای آمریکا صنعت سینما را در اختیار خود گرفتند و اهداف خود را در آن گسترش دادند که از اقدامات مهم یهودی‌ها حرکت به سمت جنسی کردن فیلم‌ها با برهنگی، تمسخر مذهب و روحانیت و گسترش و نشر موضوعات غیراخلاقی و غیرانسانی است.

سردبیر مجله جنگ‌های فرهنگی و تحلیلگر رسانه عنوان کرد: پس از گذشت مدتی مسیحیان‌ هم تصمیم به تولید آثاری برای مقابله با نشر افکار یهودیت گرفتند و برای مقابله با یهودیان اقداماتی انجام دادند.

جونز خاطرنشان کرد: هالیوود تصمیم به جنسی کردن فیلم‌ها برای جذب بیشتر مخاطب و کمک به اقتصاد خود می‌کرد که در این زمان کاتولیک‌ها با کمک یک بانکدار ایتالیایی به مقابله پرداختند و برای کنترل هالیوود تلاش کردند همچنین گاهی اوقات روحانیون کلیسا سینما را ممنوع می‌کردند که این امر ضربه‌های مالی سنگینی را به شرکت‌های سینمایی یهودی وارد می‌کرد.

وی ادامه داد: با آغاز نبرد کاتولیک برای جلوگیری از برهنگی در فیلم‌ها دیگر تا 30 سال خبری از مسائل غیراخلاقی وجود نداشت و قانون تولید فیلم در آمریکا به رسمیت رسید.

این منتقد هالیوود با بیان اینکه خیلی از بزرگان آمریکا اعتقاد دارند که اتفاقات سینمای آمریکا و هالیوود تمرین برای انقلاب یهودیان در آمریکا بود ادامه داد: 31 سال پس از تصویب قانون ساخت فیلم‌ در سال 65 قانون نقض می‌شود و برهنگی در فیلمی نشان داده شد و چون این فیلم مربوط به هولوکاست بود، کلیسا نتوانست به آن اعتراضی کند.

وی افزود: یهودیان از هولوکاست و وقایع تاریخی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کردند و کلیسا نمی‌توانست به آنها تذکر دهد و این امر منجر به شکست فرهنگی کاتولیک و کلیسا در آمریکا مقابل یهودیان شد.

جونز تصریح کرد: پس از مدتی، هرزه‌نمایی به آمریکا راه پیدا کرد و از آن پس تبدیل به ابزاری برای حملات به مناطق مختلف جهان شد و با کنترل رسانه به بسیاری از فرهنگ‌ها حمله کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا از مسائل غیراخلاقی برای حمله به ایران و تسلط به افکار عمومی استفاده می‌کند، عنوان کرد: در آمریکا و اسرائیل از هرزه‌نمایی به عنوان آزادی یاد می‌شود در صورتی که با این عمل به شدت افراد جامعه و افکار تحت کنترل قرار گرفتند و در حال حاضر آمریکا از مسائل غیراخلاقی و فرهنگ‌های برهنگی برای مبارزه با فرهنگ ایرانیان و تسلط بر جامعه ایران استفاده می‌کند.

این تحلیلگر رسانه با بیان اینکه یهودیان با امپریالیسم و آزادی ظاهری افراد زیادی را به خود علاقه‌مند کردند، اظهار کرد: با ترویج مسائل غیراخلاقی در سینما و پخش آزادی‌های ظاهری، افکار زیادی تحت سلطه اهداف یهودیان قرار گرفتند و تبدیل به راهی برای کنترل جوامع مختلف دنیا شد.

جونز با بیان اینکه جنگ علیه اسلام از سال 93 به شکل رسمی با حمله به عراق آغاز شد، بیان کرد: صهیونیست‌ها در چهار سال گذشته با ساخت فیلم‌‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله آب گلاب، آرگو و فیلم 300 کوشیده‌اند مردم ایران را متعصب و متهاجم نشان دهند تا به هدف خود یعنی ترویج دین‌گریزی در جهان برسند.

وی با بیان اینکه هر کشوری با تسلیم شدن در برابر مسائل جنسی از اهداف خود عقب می‌ماند و تبدیل به ابزاری برای سلطه‌گران می‌شود، اظهار داشت: کاتولیک‌ها در حال حاضر در نبرد فرهنگی آمریکا شکست خورده‌اند زیرا کلیسا با درگیر شدن در مسائل جنسی ضعیف شده است و با شکست فرهنگی قدرت و سیاست را هم به تدریج واگذار کردند زیرا خیلی از روحانیون کلیسا هم تسلیم وسوسه‌های جنسی شد‌ه‌اند.

این منتقد هالیوود با اشاره به طرح مهندسی اجتماعی یهودیان یادآور شد: مهندسی اجتماعی بعد از جنگ جهانی دوم با هدف تغییر محیط برای تغییر افکار آغاز شد که تخریب مناطق کاتولیک‌نشین و مذهبی بسیاری از مسائل جدید اجتماعی را به وجود آورد و با قبول سیاست‌های جمعیتی مشکلاتی زیادی برای کاتولیک‌ها رخ داد.

وی ادامه داد: سیاست‌های جمعیتی در ایران هم نگران‌کننده است زیرا رشد جمعیت در دهه اول انقلاب 3.4 درصد بوده و در حال حاضر 1.7 درصد است که این عددی نگران کننده برای ادامه حیات ایرانیان است اما با سیاست‌های رهبر انقلاب ایران حتما برای این مورد راه حلی پیدا می‌شود.

تحلیلگر رسانه و سردبیر مجله جنگ‌های فرهنگی و ضد صهیونیست در زمینه نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا خاطرنشان کرد: آنها با سانسور و دقت رسانه‌ای که دارند هیچ وقت اجازه دسترسی راحت به نامه رهبر ایران را نخواهند داد و با تغییرات و انحرافاتی در آن، با اصل پیام مقابله کرده‌اند اما این نامه به رغم تلاش فراوان برای سانسور بازهم بر تحولات جهان تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه توجه به دنیای مجازی فرصت و آزادی عملی به افراد سلطه‌گر می‌دهد، تصریح کرد: با نامه مقام معظم رهبری و نکاتی که در آن اشاره شده 100 درصد موافق هستم در حال حاضر ارتباطات به عامل خطرناکی برای نسل جوان و نوجوان بدل شده زیرا از طریق آن ذهن جوانان توسط سلطه‌گران کنترل می‌شود.

1 نظر

ارسال نظر