آخرین خبر

  • • تجدید چاپ سه کتاب از محمد رضا سرشار
  • چهارشنبه 17 آذرماه 89

    3_890917_M200.jpg1_890917_M200.jpg2_890917_M200.jpg
    «غريبه‌ها»، «جاسوس» و «عكس انتخاباتي با كت دكتر احمدي‌نژاد»
    سه كتاب از محمدرضا سرشار به چاپ دوم رسيد

    خبرگزاري فارس: چاپ دوم كتاب‌هاي «غريبه‌ها»، «جاسوس» و «عكس انتخاباتي با كت دكتر احمدي‌نژاد» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد

    به گزارش خبرگزاري فارس چاپ دوم كتاب‌هاي «غريبه‌ها»، «جاسوس» و «عكس انتخاباتي با كت دكتر احمدي‌نژاد» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
    كتاب «عكس يادگاري با كت دكتر احمدي‌نژاد» خاطرات محمدرضا سرشار از انتخابات مجلس ششم در سال 78 است كه او و دكتر احمدي نژاد هر دو نامزد انتخابات بودند.
    در اين كتاب حضور دكتر احمدي‌نژاد و بسياري از دولتمردان فعلي در اين خاطرات منعكس شده است و پيش از اين در سال 1388 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود و چاپ دوم آن نيز با شمارگان در 2500 نسخه توسط همين ناشر منتشر شده است

    همچنين دو كتاب با عناوين «جاسوس» و «غريبه‌ها» از سري مجموعه كتاب‌هاي «قصه‌هاي انقلاب» نيز توسط سوره تجديد چاپ شده است.
    كتاب «غريبه‌ها» منتخبي از چهار داستان است كه براي گروه سني نوجوان انتخاب شده است و در آن چهار داستان با عناوين «آخر تعزيه» علي‌اكبر والايي، «بسته عجيب» اثر م.تقوا، «شاخه‌هاي شكسته» و «غريبه‌ها» اثر محمدحسين كيانپور منتشر شده است. اين چهار داستان توسط محمدرضا سرشار برگزيده و ويراستاري شده است.

    كتاب «جاسوس» كه كتاب ششم از مجموعه «قصه‌هاي انقلاب» است چهار داستان مخصوص گروه جوان است كه علي آقاغفار، مجيد درخشاني، محمدحسين كيانپور و حسين عبدي داستان‌هاي «اولين نقش من»، «جاسوس»، «مجسمه» و «نقشه» را تاليف كرده‌اند.
    سوره مهر اين دو اثر را در شمارگان 25000نسخه در نوبت دوم چاپ كرده است




آخرين تصاوير

  • ResizeofzohreAshoora.jpg
  • 3_890917_M200.jpg
  • 1_890917_M200.jpg
  • 2_890917_M200.jpg
  • 3_890917_M200.jpg
  • mohsen-parviz.jpg
  • dastan-yek-ensan.jpg
  • morteza-avini.jpg
  • mahdi-azar-yazdi0.jpg
  • mahdi-azar-yazdi.jpg

آخرین کتاب

  • • چاپی دیگر با تصويرگری جديد سرشار همچنان «تشنه ديدار» است
  • كتاب «تشنه ديدار» نوشته محمدرضا سرشار با تصويرگری و ويرايش جديد از سوی انتشارات سوره مهر تجدید چاپ می‌شود.
    به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری به نقل از ستاد خبر انتشارات سوره مهر،«محمدرضا سرشار» درباره تجدید چاپ كتاب «تشنه ديدار» گفت: اين كتاب كه برای نخستين‌بار در سال 60 منتشر شده بود، به عنوان پرتيراژ‌ترين كتاب جدی كودك و نوجوان کشور تا به امروز بوده است.
    نویسنده کتاب «بیعت با بیداری» گفت: اين كتاب برای گروه سنی كودك و نوجوان است که سوره مهر آن را با ويرايش و تصويرگری جديد عرضه خواهد کرد و قرار است از قطع خشتی به قطع وزيری كوتاه تبديل ‌شود.
    سرشار درباره داستان این کتاب گفت: كتاب«تشنه ديدار» روايتی از جنگ برموك، جنگ‌های زمان پيامبر را به تصوير می‌كشد و داستان كتاب به اين شكل است كه پيك مسلمانان از مرز روم از راه رسيده و خبر می‌دهد كه امپراطور روم با لشكری بزرگ برای حمله به مسلمانان تشكيل می‌شود.
    وی ادامه داد: پس از رسيدن اين پيك پيامبر اسلام دستور بسيج عمومی را صادر می‌كند كه از اين پس داستان كتاب روی ابوذر شخصيت مهم داستان متمرکز شده و آماده شدن ابوذر برای مقابله با دشمنان و تجهيز شتر لاغرش را نشان می‌دهد و داستان به اين شكل ادامه پيدا می‌كند.
    سرشار در پایان اظهار کرد: اين كتاب قبلا به زبان انگليسی و در هندوستان نيز به زبان اردو ترجمه و منتشر شده است.


محمد‌رضا سرشار در همايش بانوان داستان‌نويس:ترسیم چهره معقولی از زنان در ادبیات داستانی ، دستاورد انقلاب اسلامی

محمد‌رضا سرشار در اولين همايش بانوان داستان‌نويس كه صبح امروز(چهارشنبه، 12 اسفند)، در هتل انقلاب تهران برگزار شد، گفت: بسياري از آثار داستاني ما قبل از انقلاب متاثر از نگاه غربي بود و ذهنيت‌ها در مرتبه نازلي نسبت به زن قرار داشت. برقراري تعادل و رسيدن به چهره معقول و واقعي از زن، از دستاوردهاي ادبيات داستاني بعد از انقلاب است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سرشار در ابتداي اين نشست گفت: اميدوارم اين نشست به نتايج خوبي در عرصه ادبيات داستاني كشورمان منجر شود.
 
وي افزود: تاكنون هيچ ديني مانند اسلام و هيچ مذهبی به اندازه شيعه، به مقام زن با آزادگي نگاه نكرده و نقش او را به شكلي واقعا متعالي بيان نكرده است. در سال‌هاي انقلاب هم مي‌بينيم كه گاهي اوقات تعداد تظاهرات‌كنندگان زن ‌بيش از مردان بود و حتي در موقعيت‌هاي خطرناك زنان جلوتر بودند. 

وي در ادامه به حضور پررنگ زنان در عرصه‌هاي دانشگاه و تحصيل اشاره كرد و توضيح داد: به ياد دارم قبل از انقلاب در دانشگاه علم و صنعت، فقط 20 درصد سهميه اختصاصي بود تا خانم‌ها حتي با معدل‌هاي پايين هم پذيرفته شوند؛ ‌اين در حالي است كه امروز اغلب جمعيت دانشگاهي ما را زنان تشكيل مي‌دهند. 

اين نويسنده تصريح كرد: قبل از انقلاب فقط 5 داستان‌نويس جدي داشتيم. ‌خيلي از اين نويسندگان به كارشان ادامه دادند و بهترين آثارشان را بعد از انقلاب خلق كردند كه گلي ترقي، شهرنوش پارسي‌پور و غزاله عليزاده از آن جمله‌اند و امروز بيش از 100 داستان‌نويس فعال زن داريم.

وي به ايجاد تحول در ديدگاه‌هاي داستاني نسبت به نقش زنان گفت: تحول ديگر عرصه ادبيات داستاني معاصر، تغيير جايگاه و منزلت زن در فضاي داستان بود. بسياري از آثار داستاني ما قبل از انقلاب متاثر از نگاه غربي بود و ذهنيت‌ها در مرتبه نازلي نسبت به زن قرار داشت. در حالي كه بعد از انقلاب ما زن را در جايگاه قديسه و مجاهده مي‌بينيم.
 
اين داستان‌نويس با بيان اينكه در دهه‌هاي اخير نوعي تعادل در پرداختن به نقش زنان در ادبيات داستاني به وجود آمده، خاطر‌نشان كرد: زن در آثار داستاني

تاكنون هيچ ديني مانند اسلام و هيچ مذهبی به اندازه شيعه، به مقام زن با آزادگي نگاه نكرده و نقش او را به شكلي واقعا متعالي بيان نكرده است
قبل از انقلاب با نقش‌هايي افراطي حضور مي‌يافت؛ به طوري كه مثلا در «بوف كور»، يا زن اثيري و دور از دست و فرا‌واقعي بود، يا موجودي فاسد. در حالي كه برقراري تعادل و رسيدن به چهره معقول و واقعي از زن، از دستاوردهاي ادبيات داستاني بعد از انقلاب به شمار مي‌رود. 

دبير جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، همچنين پرداختن به نقشي متعادل و تاثير‌گذاز از زن را در آثار نويسندگاني مانند سيمين دانشور محرز دانست و گفت: در هر حال زن در ادبيات قبل از انقلاب،  موجودي ناشناخته براي مرد بود. با داستان‌نويسي بعد از انقلاب اين جهان سربسته شناخته شد و خانم دانشور يكي از پيشگامان ورود به عرصه واقعي دنياي زنانه بود. 

وي اضافه كرد: نويسنده‌اي كه عواطف و احساسات پنهان مانده زنان را بكاود، فمينيست نيست؛‌ البته بيشترين آثار بازاري بعد از انقلاب نيز متعلق به خانم‌هاست. 

اين نويسنده با برشمردن آثار متعددي از نويسندگاني چون سيمين دانشور، زويا پيرزاد، راضيه تجار،‌ و برخی ديگر گفت: پرفروش بودن بسياري از آثار شاخص زنان تواناي نويسنده ما به آن دليل است كه شخصيت اصلي آثار آنان زن است و نويسنده به عوالم پنهان زنانه بيشتر نزديك شده است. 

اين داستان‌نويس در ادامه سخنانش نويسندگي را كار پررنجي دانست و به مشكلات نويسندگان اشاره كرد و توضيح داد: نويسنده براي نوشتن، خود را از همه چيز محروم مي‌كند و چه بهتر است كه نويسندگان ما انگيزه‌هايي متعالي در نوشتن داشته باشند. يك نويسنده عاقل بايد در نوشتن بهره‌هاي معنوي و مادي را با هم بخواهد.
وي در پايان گفت: اميدارم آثار بانوان نويسنده ايراني روز به روز، هم به لحاظ كيفي و هم كمي، ارتقا يابد و ما شاهد حضور درخشان آنان در محافل و عرصه‌هاي بين‌المللي باشيم. 

اولين همايش بانوان داستان‌نويس،‌به همت بنياد ادبيات داستاني ايران، صبح امروز(چهارشنبه، 12 اسفند) در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

محمد‌رضا سرشار در همايش بانوان داستان‌نويس:

  ترسیم چهره معقول زنان، دستاورد ادبيات داستاني بعد از انقلاب است

12 اسفند 1388 ساعت 15:57
محمد‌رضا سرشار در اولين همايش بانوان داستان‌نويس كه صبح امروز(چهارشنبه، 12 اسفند)، در هتل انقلاب تهران برگزار شد، گفت: بسياري از آثار داستاني ما قبل از انقلاب متاثر از نگاه غربي بود و ذهنيت‌ها در مرتبه نازلي نسبت به زن قرار داشت. برقراري تعادل و رسيدن به چهره معقول و واقعي از زن، از دستاوردهاي ادبيات داستاني بعد از انقلاب است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سرشار در ابتداي اين نشست گفت: اميدوارم اين نشست به نتايج خوبي در عرصه ادبيات داستاني كشورمان منجر شود.
 
وي افزود: تاكنون هيچ ديني مانند اسلام و هيچ مذهبی به اندازه شيعه، به مقام زن با آزادگي نگاه نكرده و نقش او را به شكلي واقعا متعالي بيان نكرده است. در سال‌هاي انقلاب هم مي‌بينيم كه گاهي اوقات تعداد تظاهرات‌كنندگان زن ‌بيش از مردان بود و حتي در موقعيت‌هاي خطرناك زنان جلوتر بودند. 

وي در ادامه به حضور پررنگ زنان در عرصه‌هاي دانشگاه و تحصيل اشاره كرد و توضيح داد: به ياد دارم قبل از انقلاب در دانشگاه علم و صنعت، فقط 20 درصد سهميه اختصاصي بود تا خانم‌ها حتي با معدل‌هاي پايين هم پذيرفته شوند؛ ‌اين در حالي است كه امروز اغلب جمعيت دانشگاهي ما را زنان تشكيل مي‌دهند. 

اين نويسنده تصريح كرد: قبل از انقلاب فقط 5 داستان‌نويس جدي داشتيم. ‌خيلي از اين نويسندگان به كارشان ادامه دادند و بهترين آثارشان را بعد از انقلاب خلق كردند كه گلي ترقي، شهرنوش پارسي‌پور و غزاله عليزاده از آن جمله‌اند و امروز بيش از 100 داستان‌نويس فعال زن داريم.

وي به ايجاد تحول در ديدگاه‌هاي داستاني نسبت به نقش زنان گفت: تحول ديگر عرصه ادبيات داستاني معاصر، تغيير جايگاه و منزلت زن در فضاي داستان بود. بسياري از آثار داستاني ما قبل از انقلاب متاثر از نگاه غربي بود و ذهنيت‌ها در مرتبه نازلي نسبت به زن قرار داشت. در حالي كه بعد از انقلاب ما زن را در جايگاه قديسه و مجاهده مي‌بينيم.
 
اين داستان‌نويس با بيان اينكه در دهه‌هاي اخير نوعي تعادل در پرداختن به نقش زنان در ادبيات داستاني به وجود آمده، خاطر‌نشان كرد: زن در آثار داستاني

تاكنون هيچ ديني مانند اسلام و هيچ مذهبی به اندازه شيعه، به مقام زن با آزادگي نگاه نكرده و نقش او را به شكلي واقعا متعالي بيان نكرده است
قبل از انقلاب با نقش‌هايي افراطي حضور مي‌يافت؛ به طوري كه مثلا در «بوف كور»، يا زن اثيري و دور از دست و فرا‌واقعي بود، يا موجودي فاسد. در حالي كه برقراري تعادل و رسيدن به چهره معقول و واقعي از زن، از دستاوردهاي ادبيات داستاني بعد از انقلاب به شمار مي‌رود. 

دبير جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، همچنين پرداختن به نقشي متعادل و تاثير‌گذاز از زن را در آثار نويسندگاني مانند سيمين دانشور محرز دانست و گفت: در هر حال زن در ادبيات قبل از انقلاب،  موجودي ناشناخته براي مرد بود. با داستان‌نويسي بعد از انقلاب اين جهان سربسته شناخته شد و خانم دانشور يكي از پيشگامان ورود به عرصه واقعي دنياي زنانه بود. 

وي اضافه كرد: نويسنده‌اي كه عواطف و احساسات پنهان مانده زنان را بكاود، فمينيست نيست؛‌ البته بيشترين آثار بازاري بعد از انقلاب نيز متعلق به خانم‌هاست. 

اين نويسنده با برشمردن آثار متعددي از نويسندگاني چون سيمين دانشور، زويا پيرزاد، راضيه تجار،‌ و برخی ديگر گفت: پرفروش بودن بسياري از آثار شاخص زنان تواناي نويسنده ما به آن دليل است كه شخصيت اصلي آثار آنان زن است و نويسنده به عوالم پنهان زنانه بيشتر نزديك شده است. 

اين داستان‌نويس در ادامه سخنانش نويسندگي را كار پررنجي دانست و به مشكلات نويسندگان اشاره كرد و توضيح داد: نويسنده براي نوشتن، خود را از همه چيز محروم مي‌كند و چه بهتر است كه نويسندگان ما انگيزه‌هايي متعالي در نوشتن داشته باشند. يك نويسنده عاقل بايد در نوشتن بهره‌هاي معنوي و مادي را با هم بخواهد.
وي در پايان گفت: اميدارم آثار بانوان نويسنده ايراني روز به روز، هم به لحاظ كيفي و هم كمي، ارتقا يابد و ما شاهد حضور درخشان آنان در محافل و عرصه‌هاي بين‌المللي باشيم. 

اولين همايش بانوان داستان‌نويس،‌به همت بنياد ادبيات داستاني ايران، صبح امروز(چهارشنبه، 12 اسفند) در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

ارسال نظر