آخرین خبر

  • • دوبله «صلح‌بانان جهان» زیر نظر محمدرضا سرشار
  • یکشنبه 26 دیماه 95

    به گزارش باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، مجموعه «صلح‌بانان جهان» پس از ترجمه و دوبله آماده پخش از شبکه امید سیما شده است.

    داستان مجموعه پویانمایی «صلح‌بانان جهان» مربوط به یک تیم 6 نفره با همین نام است. اعضای این تیم عبارتند از 6 قهرمان که پس از طی آموزش های بسیار ویژه جسمی و ذهنی اکنون وظیفه دارند با نیروهای شیطانی فرازمینی مقابله کنند. ضد قهرمانان این اثر با ایجاد خرابکاری های مختلف در سراسر زمین، قصد دارند کره زمین را تصرف کنند.

    این مجموعه که در ژانر ماجراجویی و اکشن رده بندی می شود؛ محصول سال 2014 کشور چین است و در 52 قسمت 20 دقیقه ای مهمان نوجوانان ایرانی خواهد شد.

    «صلح‌بانان جهان» در واحد دوبله مرکز اوج کودک و نوجوان زیر نظر محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) ترجمه و ویراستاری و با مدیریت دوبلاژ حامد عزیزی و همراهی گویندگان نام آشنا دوبله شده است.

    این پویانمایی به زودی در شبکه امید سیما روی آنتن خواهد رفت.

    انتهای پیام/

آخرين نظرات خوانندگان

  • مانی: ایکاش نویسندگان با استعدادی که نه نویسنده درباری هستند مثل ادامه

آخرین کتاب

  • • تعریفی برای ادبیات کودکان و نوجوان/ محمدرضا سرشار (رضا رهگذر)
  • شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۵
    .
    به مناسبت 18 تیر، روز ادبیات کودکان و نوجوانان
    .
    ادبیات کودکان و نوجوانان، عبارت است از مجموعه داستان‌ها، اشعار و نمایشنامه‌هایی که ضمن برخورداری از جوهره و کیفیت ادبی لازم، با توجه به خاصه‌های ذهنی و روانی (استعداد‌ها، علایق، تمایلات) و نیازهای کودکان و نوجوانان، در چارچوب اصول تعلیم و تربیت مورد تأیید شرع، پدید آمده باشد.
    وجود قید «در چارچوب اصول تعلیم و تربیتِ مورد تأیید شرع» از آن رو است، که ادبیات سازنده‌ی کودکان و نوجوانان، در عین رعایت اقتضای سنی و علایق و تمایلات مخاطبان کم سن و سال خود، نمی‌تواند و نباید عنان خود را کاملاً به دست این عوامل بسپارد. بلکه در هر حال، علاوه بر ارضای خواست‌هایِ درست مخاطبان، باید آنچه را که آنان برای رشد صحیح و متعادل شخصیت‌شان به آن «نیاز» دارند و چه بسا خود از آن بی‌خبر باشند، در اختیار ایشان قرار دهد. ضمن آنکه تکیه‌ی صرف بر یافته‌های روانشناسی غرب و اصول تعلیم و تربیت آن، بنیانگذاری بنای سترگ شخصیت آینده‌سازان کشور بر گذرگاه سیل*؛ و نمونه‌ی عینی و محصول فرجامین آن، جوامع غرقه در فساد، سر در گم و درمانده در کاار خودِ امروزِ غرب است.

    .
    .
    * «أَفَمَنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَى تَقْوَى مِنَ اللّهِ وَرِضْوَانٍ خَيْرٌ، أَم مَّنْ أَسَّسَ بُنْيَانَهُ عَلَىَ شَفَا جُرُفٍ هَارٍ فَانْهَارَ بِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ »
    آيا كسى‏كه بنيان مسجد را بر ترس از خدا و خشنودی او نهاده بهتر است،‌یا آن کس که بنیان مسجد را بر کناره‌ی سیلگاهی که آب زیر آن را شسته باشد نهاده است، تا با او، در آتش جهنم سرنگون گردد؟» (توبه: 109)
    .
    .
    منبع: از دفتر چهارم مجموعه کتاب «درباره ادبیات داستانی» به نوشته استاد محمدرضا سرشار، انتشارات کانون اندیشه جوان


درباره رمان «نخلها و آدمها» نوشته نعمت الله سليماني

به اعتقاد بنده اين اثر بهترين رمان سال گذشته در زمينه‏ي جنگ بوده و هست.

نخل‏ها و آدم‏ها حجيم‏ترين رماني بوده كه بعد از جنگ تا كنون درباره‏ي دفاع مقدس نوشته شده است. اين کتاب توانسته تعادل بين فضاهاي پشت جبهه و داخل جبهه را رعايت كند.

داستان‌هايي كه تا امروز درباره‏ي دفاع مقدس نوشته شده‌اند، يا از اين طرف بام مي‌افتند، يا از آن طرف؛ وقتي در برخي از آنها به شخصيت‌ها نگاه مي‌كني، فكر مي‌كني اين افراد فقط براي جنگ زاييده شده‌اند و هيچ آرزويي ندارند، و در برخي از آنها هم فقط به پشت جبهه و مسائل شهرها پرداخته مي‌شود. اگر قهرمان به جبهه مي‌رود ؛ نويسنده با او نمي‌رود.

ويژگي ديگر اين كه ، معمولا حتي در آثاري كه نويسندگان متعهد راجع به دفاع مقدس نوشته‌اند، تكيه‏ي بيش از حد بر جنبه‏ي تراژيك و سوزناك جنگ شده است و باعث شده تا اين آثار تلخ‌آميز شوند. اما اين اثر خود زندگي است، با تمام تلخي‌ها و كاميابي‌هايش و واقعيت زندگي هم همين است. حتي جنگ و صلح تولستوي در اين راستا باز داراي اشكالاتي است.

ويژگي بعدي، خودداري از مبالغه در شخصيت‌پردازي است. بيشتر نويسندگان در پرداخت شخصيت‌هاي خودي، زياد قهرمان‌پروري مي‌كنند. ويژگي آخر، آشنايي فوق‌العاده نويسنده با فضاي وقوع داستان است كه داستان را ملموس كرده. من تا به حال غير از زمين سوخته احمد محمود كه آن هم باز بيشترش در پشت جبهه مي‌گذرد، اثري به اين اندازه ملموس نديده‌ام.

1 نظر

ایکاش نویسندگان با استعدادی که نه نویسنده درباری هستند مثل شما ونه از امکاناتی که شما دارید بهره مند می باشند هم می توانستند در فضای مافیایی که شما و امثال شما ایجاد کرده اید امکان بحث داشتند من قصه های ظهر جمعه را بسیار گوش داده ام و بعدها وقتی شناختم راوی آن کیست افسوس خوردم

ارسال نظر